Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å trykke OK for å bla gjennom nettstedet, samtykker du i vår bruk av informasjonskapsler.

Finn ut mer om informasjonskapsler

FORDELENE MED ELEKTRISITET

Citroën Berlingo Electric avrunder merkets varebilprogram. En elektrisk versjon av en grundig utprøvd modell som ikke minst er interessant for proffbrukerne.

Som med utgavene med vanlig forbrenningsmotor, er Citroën Berlingo Electric tilgjengelig i to lengder: L1 (4,38 m) og L2 (4,63 m).

Bilens jevne og stillegående drift oppfyller behovene til alle som ønsker kjøreglede og trygghet, uten å inngå kompromisser når det gjelder praktiske løsninger.

Batteriene oppbevares under gulvet bak og sikrer bilens makeløse kjøreegenskaper og det samme funksjonsspekteret som modellene med forbrenningsmotor:
  • Extenso-kupé for transport av tre personer og ytterligere forbedret modularitet (modulært og avtagbart passasjersete) samt bilens mange praktiske egenskaper.
  • Maksimalt lastevolum på 3,3 m3 for L1-versjonen og 3,7 m3 for L2.
  • Lastelengde (på gulvnivå) på 1,80 m og 2,05 m.
  • Nyttelast på opptil 695 kg.

BATTERIENE

Batteriene bruker litium-ion-teknologi og gir en rekkevidde på 170 km. De kan lades på to måter:

Vanlig lading:

Citroën Berlingo Electric - litium-ion-batterier - vanlig lading

Ved hjelp av vanlig husholdningstrøm på 230 V, med maksimal ladetid påhenholdsvis  8 timer (14 A) eller 15 timer (8 A). Ladetidene kan variere, avhengig av tilgjengelig strømstyrke, noe som er forskjellig fra ett land til et annet. 

Hurtiglading:

Citroën Berlingo Electric - litium-ion-batterier - hurtiglading

Med en spesiell 380 V-ladestasjon, hvor en 80 % lading (95 A) tar maksimalt 30 minutter. En bruker også egen hurtigladekabel.

+ TEKNOLOGI

Berlingo Electric, som er et produkt i merkets "Créative Technologie", leveres med en rekke funksjoner som er nye i segmentet:

Egne spesialinstrumenter:

Citroën Berlingo Electric - teknologi
  • En strømmåler som i sanntid viser hvor mye strøm som leveres av batteriet, så vel som regenerering av energi ved retardasjon og bremsing.
  • En energimåler.
  • En indikator for forbruk av hjelpeutstyr, som viser forbruket til varme- og klimaanlegget som drives av hovedbatteriet 
  • Et tilpasset navigasjonssystem som viser plasseringen av ladestasjoner og distansen kjøretøyet kan tilbakelegge innenfor den gjenværende rekkevidden.

Energigjenvinning:

Citroën Berlingo Electric - energi

Ved retardasjon og bremsing bruker Citroën Berlingo Electric kinetisk energi under kjøringen til å lade batteriene.

Klimaanlegg / varmeanlegg:

Citroën Berlingo Electric - klimaanlegg/varmeanlegg

Klima - /varmeanlegg i Citroën Berlingo Electric er helelektrisk og utstyrt med en "ECO"-funksjon for å begrense energiforbruket. 

Bakkestarthjelp:

Citroën Berlingo – bakkestarthjelp

Citroën Berlingo er som standard utstyrt med bakkestarthjelp koblet til ESP-systemet.

Top