Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å trykke OK for å bla gjennom nettstedet, samtykker du i vår bruk av informasjonskapsler.

Finn ut mer om informasjonskapsler
1800x681_concept-car-citroen-tubik

Konseptbilen TUBIK

TUBIK

GIR NY VERDI TIL KJØRETUREN

I dag snakkes det mindre om avstand, men mer om tidsforbruk på transporten. Konseptbilen er en bil som gir ny verdi til selve kjøreturen.

PROFIL MED HISTORISKE REFERANSER...

Designerne har latt seg inspirere av Citroëns berømte HY-modell og dens opphav med navnet ”TUB”. Designen er både annerledes og morsom med en raffinert sammensetning av farger og materialer.

Tubik har omtrent samme mål som sitt berømte opphav (bredde: 2,08 m, høyde: 2,05 m og lengde 4,80 m), og har plass til 9 personer.

… ÅPEN MOT OMVERDENEN

De enkle men flotte flatene på bilen gjør at man akkurat legger merke til den store panoramaruten med ufarget glass på siden av bilen.
Døren på førersiden åpnes oppover, og den topphengslede døren på høyre side åpnes langs hele kupeen.

CREATIVE …

Når du setter deg bak rattet i en Tubik, kommer du inn i et høyteknologisk og futuristisk univers.
Utformingen av førerplassen er inspirert av den runde formen på en ”cyclotron”, så sete, pedaler, ratt og lyset i head-up-displayet er plassert i en bue rundt føreren.

…TECHNOLOGIE

Føreren identifiseres digitalt. All informasjon om kjøringen er tilgjengelig på head-up-displayet og på skjermen midt på rattet. Via en skjerm med bilder fra ryggekameraet kan du overvåke hva som skjer bak i bilen.

Takket være Hybrid4-teknologien slipper ikke Tubik ut mer CO2 enn en vanlig sedan.
Hybrid4 er en ”Full hybrid”-dieseldrivlinje som i 4 WD-modus med firehjulstrekk gir bedre grep på underlag med nedsatt grep.

Tubik er utstyrt med 22 tommers ”tall & narrow”-dekk med veldig lav rullemotstand til gagn for drivstofføkonomien.

Fjæringen i Tubik er hydraktiv, noe som gir understellet en konstant høyde. Samtidig reduseres frihøyden ved høye hastigheter, noe som forbedrer aerodynamikken og dermed også drivstofføkonomien og utslippet av CO2.

Top