Vi bruker informasjonskapsler/cookies fordi vi vil gjøre våre nettsider brukervennlig og hele tiden forbedre de. Hvis du vil fortsette å bruke nettsiden, godtar du dermed bruk av informasjonskapsler/cookies.

Om våre informasjonskapsler

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:NB] [cle1: SECONDES Lang:NB]
Nye Citroën Berlingo i fjellnatur, med utmerkelsen Autobest 2019

NYE CITROËN BERLINGO VINNER AV AUTOBEST 2019

Etter en sammenligning av seks finalister er nye Citroën Berlingo kåret til Autobest 2019 – «Best Buy Car of Europe».
Prisen går til det beste bilkjøpet i 2019 og viser juryens anerkjennelse av den tredje generasjonen av flerbruksbilen – det ideelle reisefølget for alle familier og fritidsaktiviteter.
Nye Berlingo har moderne design i tråd med Citroëns nye identitet, mer komfort, flere praktiske løsninger og nesten 20 teknologier for førerassistanse.

Etter at Citroëns toppsjef Linda Jackson hadde blitt tildelt MANBEST-prisen (MANager BEST) for 2018, kunngjorde juryen vinneren av årets beste bilkjøp i 2019. Prisen gikk til nye Citroën Berlingo sammen med Peugeot Rifter og Opel Combo Life.

Autobest har premiert bilen med flest stemmer hvert år siden 2001. 31 biljournalister fra 31 europeiske land vurderer bilene basert på 13 kriterier som blant annet omfatter verdi for pengene, design, komfort, teknologi, servicekvalitet og tilgjengelighet av reservedeler i forhandlernettverket.

Det er første gang i Autobests historie at prisen for årets bilkjøp i Europa går til samme produsent to år på rad. Citroën Berlingo utmerket seg på samme måte som fjorårets vinner Citroën C3 Aircross Compact SUV som et friskt pust blant konkurrentene i sitt segment.

Oppdatert design, teknologiske løsninger og motor av nyeste generasjon bidro til seieren i den 18. Autobest-kåringen. Den nye generasjonen Berlingo er inspirert av kundenes forventninger og passer dermed perfekt til merkets nye signatur «Inspired by You». Nye Citroën Berlingo er en allsidig modell og et godt kjøp for familier og godt voksne med en aktiv livsstil som ønsker god plass og praktiske løsninger i bilen.

Prisen gikk til personbilvarianten av nye Berlingo, mens varebilvarianten Citroën Berlingo Van fikk den ettertraktede tittelen «International Van of the Year 2019» på bilmessen i Hannover i september. Denne modellen fikk nylig enda en pris, nemlig «Årets varebil» i den franske kåringen Trophée Argus 2019. Også her ble den berømmet for designen, kundefunksjonene og utstyret i den tredje generasjonen av Berlingo – et nøkkelprodukt i Citroëns varebilsatsning i Europa.

Som mestselgende Citroën-modell i nær 17 land i 2017 holder Berlingo seg på andreplass blant Citroën-modellene, bak C3. Det har blitt produsert totalt 3,3 millioner biler siden lanseringen i 1996. Med et mer moderne utseende og stylingelementer fra de nyere Citroën-modellene passer nye Berlingo godt inn i merkets nye konsept. Siden lanseringen i september 2018 har det blitt bestilt over 13 000 eksemplarer av nye Berlingo. Alt tyder på at modellen kommer til å gi et sterkt bidrag til Citroëns økende salgstall. Med over 690 000 registreringer i Europa i slutten av oktober (det beste resultatet på sju år) har Citroën økt salget i Europa med 6 prosent – over tre ganger mer enn markedsgjennomsnittet.

Top