Hopp til innholdet
OFTE STILTE SPØRSMÅL
Her finner du ofte stilte spørsmål. Om du ikke finner svar på dine spørsmål, kontakt oss!

Hvor mange biler kan jeg ha i kontoen min?
Du kan legge til opptil 10 biler i kontoen din.

Hvordan legger jeg til en bil i kontoen min?
I nettbutikken for tjenester kan du legge til én eller flere biler ved å klikke på Min konto, Min bil, Administrer mine biler, Legg til bil. Legg inn opplysningene om bilen din, og klikk på Bekreft.

Hvordan endrer jeg MyCitroën-passordet mitt?
Gå til MyCitroën-kontoen din. Øverst til høyre på startsiden velger du Se profilen min, og deretter Mitt passord.  Hvis du har en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester, vil det nye passordet ditt automatisk gjelde.

Hvordan oppretter jeg en MyCitroën-konto?
Hvordan opprette en MyCitroën-konto:

Gå til nettstedet https://services-store.citroen.no/
Hvis du ikke har konto, velger du Opprett konto.
Opprett konto-ID ved å velge en e-postadresse og et passord.
Fyll ut personopplysninger, informasjon om bilen og bekreft.
Det skal nå vises en melding der du blir bedt om å bekrefte at du vil opprette en konto. Du vil få en e-postmelding for å bekrefte kontoen. Åpne e-postmeldingen i innboksen din, og klikk på Aktiver kontoen min.

Du må bekrefte kontoen innen 20 dager. Etter dette slettes personopplysningene dine, og du må opprette konto på nytt.

Abonnementet er gratis.  

Når kontoen er opprettet og aktivert, vil du motta en ny e-postmelding med ID og passord og en ny lenke som du bruker til å koble til kontoen din den første gangen.

 

Hvordan sletter jeg en bil fra MyCitroën?
Gå til MyCitroën-kontoen din.

Du kan slette én eller flere biler manuelt ved å klikke på Min bil, Administrer mine biler. Klikk på Slett denne bilen under Velg bil.  Når du sletter en bil i MyCitroën, slettes den også i kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester. 


Jeg har en Monitoring-, Mapping- eller Tracking-pakke som snart utløper, men jeg får ikke fornyet den før utløpsdatoen. Hva gjør jeg?
En pakke fornyes alltid den dagen avtalen utløper. Du kan ikke fornye pakkeavtalen verken før eller etter denne datoen. Du må altså fornye avtalen når avtaleperioden utløper for å kunne fortsette å bruke tjenestene i pakken.


Hvordan sier jeg den opp hvis jeg selger bilen, hvis bilen blir stjålet, hvis bilen skrotes eller hvis jeg leverer tilbake en leasingbil?
Hvis du har en avtale om nettbaserte tjenester (Teleservice, Connect Nav, faresoner/fotobokser), må du informere oss hvis du vil si opp avtalen fordi du skal selge bilen, fordi leasingavtalen er utløpt, fordi bilen er skrotet eller fordi bilen er blitt stjålet. Kontakt Peugeots kundeservice per post, telefon eller nettskjema.


Vil jeg miste lagrede data hvis jeg avinstallerer MyCitroën-appen?
Etter at du har avinstallert MyCitroën-appen, blir alle data knyttet til bilen (GPS-posisjoner, servicevarsler, kjøreturer osv.) permanent slettet. Personopplysninger knyttet til profilen din, vil fortsatt være tilgjengelige i to måneder.


Hvor og hvordan kan jeg abonnere på eller fornye abonnementet på tjenesten Faresoner/fotobokser?

Du kan kjøpe et abonnement på tjenesten Faresoner/fotobokser:

 

– hos forhandleren når du kjøper en ny bil Hvis sistnevnte er tilfelle, må bilen ha blitt kjøpt i Storbritannia.
– fra kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester etter at bilen er levert

 

Når avtalen om faresone-/fotobokstjenesten har utløpt, kan du fornye abonnementet i Citroëns nettbutikk for tjenester (kan fornyes med ett år om gangen).


Hvordan oppretter jeg en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester?

Hvis du har en MyCitroën-konto, kan du logge deg på med samme brukernavn og passord i Citroëns nettbutikk for tjenester.
Slik oppretter du en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester:
Logg deg på Citroëns nettbutikk for tjenester.
Hvis du har en MyCitroën-konto, logger du deg på med samme brukernavn og passord. Hvis ikke klikker du på Opprett konto.
Legg inn e-postadressen din som brukernavn og velg et passord. Klikk på Opprett konto.
Klikk på Legg til min bil for å legge til bilen din.
Legg inn bilens understellsnummer, og klikk på Legg til min bil.
Hvis bilen som vises, samsvarer med din modell, klikker du på Bekreft. Hvis ikke må du kontrollere at understellsnummeret er riktig.


Hva er Citroëns nettbutikk for tjenester?
Citroëns nettbutikk for tjenester er en plattform for alle Citroëns nettbaserte tjenester. Her kan du se og administrere alle nettbaserte tjenester for bilen din. Gå til Citroëns nettbutikk for tjenester for å finne ut mer om de nettbaserte tjenestene fra Citroën.


Hvorfor skal jeg opprette en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester?
Med en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester kan du enkelt administrere alle dine nettbaserte tjenester fra sofaen. Du finner mer informasjon om de nettbaserte tjenestene våre i Citroëns nettbutikk for tjenester. 


Hvorfor trenger jeg en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester hvis jeg har en MyCitroën-konto?
I kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester kan du administrere alle nettbaserte Citroën-tjenester og få informasjon om nye tilbud. Med en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester kan du abonnere på, forlenge eller fornye abonnementer på nettbaserte tjenester. Du kan bruke de nettbaserte tjenestene du har tegnet abonnement på fra kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester, i MyCitroën-appen.


Kan jeg logge på Citroëns nettbutikk for tjenester med samme brukernavn og passord som jeg har til MyCitroën?
Hvis du har en MyCitroën-konto, kan du bruke samme brukernavn og passord for å logge deg på Citroëns nettbutikk for tjenester. Klikk på Koble til.


Hvordan legger jeg til en bil i kontoen min i Citroëns nettbutikk for tjenester?

Logg deg på kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester. Du kan legge til én eller flere biler manuelt ved å klikke på Legg til min bil.  Legg inn bilens understellsnummer, og klikk på Legg til min bil. Hvis bilen som vises, samsvarer med din modell, klikker du på Bekreft. Hvis ikke må du kontrollere at understellsnummeret er riktig.
Hvis du vil legge til flere biler, går du til Min konto, Legg til bil. 


Hvis jeg legger til en bil i MyCitroën, vises den i kontoen min i Citroëns nettbutikk for tjenester?

MyCitroën-kontoen din og kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester er knyttet sammen. Endringer i den ene kontoen, overføres til den andre.


Hvordan avslutter jeg abonnementet på nyhetsbrev fra Citroëns nettbutikk for tjenester?
Hvis du ikke lenger vil motta nyhetsbrev fra Citroëns nettbutikk for tjenester, logger du deg på kontoen din og går til Min konto > Mine personopplysninger. Bla nedover siden og klikk på Avslutt abonnement. Dette påvirker ikke de aktive avtalene dine. Hvis du vil si opp avtalene dine, kan du kontakte kundetelefonen vår.


Hvis jeg selger bilen min, vil den nye eieren få tilgang til personopplysningene mine?
Ja. Hvis du ikke vil at den nye eieren skal få tilgang til personopplysningene dine, kan du kontakte Citroëns kundetelefon for å avslutte avtalen.


Kan jeg se informasjon om bilen min og kjøreturene mine i kontoen min i nettbutikken for tjenester?
Nei, men du kan få tilgang til disse opplysningene ved å gå til MyCitroën-kontoen din.


Når blir jeg belastet for kjøp av en nettbasert tjeneste i Citroëns nettbutikk for tjenester?
Kontoen din blir belastet 14 dager etter at tjenesten er aktivert. Du får en bekreftelse på e-post. 


Kan jeg legge til en bil kjøpt i utlandet i kontoen min i Citroëns nettbutikk for tjenester?
Ja, du trenger bare legge inn bilens understellsnummer/VIN-nummer. 


Kan jeg opprette en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester fra en mobilapp?
Nei, nettplattformen er for øyeblikket det eneste alternativet. 


Kan jeg legge til flere biler i kontoen min i Citroëns nettbutikk for tjenester?
Ja. Du trenger bare legge til bilens understellsnummer under Min konto, Legg til bil. 

Den nye bilen blir da automatisk lagt til i MyCitroën-appen. 


Etter at jeg fjernet bilen min fra kontoen min i Citroëns nettbutikk for tjenester, får jeg ikke lenger tilgang til tjenestene mine. Hva skal jeg gjøre?
Du må registrere bilen i kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester på nytt.


Hva skjer hvis jeg sletter bilen min fra kontoen min i nettbutikken for tjenester?
Etter at du har fjernet en bil i Citroëns nettbutikk for tjenester, vil du ikke kunne se de aktive avtalene dine eller abonnere på en nettbasert tjeneste. Sletting av en bil har imidlertid ingen innvirkning på de aktive tjenestene eller avtalene dine. 

Hvis du fjerner en bil fra Citroëns nettbutikk for tjenester, slettes også dataene tilknyttet bilen i MyCitroën-appen.


Hva skjer hvis jeg avslutter abonnementet på nyhetsbrev fra nettbutikken for tjenester??
Hvis du avslutter abonnementet, vil du ikke lenger motta informasjon om tjenestene våre. Avslutting av abonnementet har imidlertid ingen innvirkning på avtalene eller tjenestene dine


Må jeg eie en Citroën for å kunne abonnere på nyhetsbrev fra Citroëns nettbutikk for tjenester?
Nei. Alle som er interessert i produktene våre, er velkomne til å bruke Citroëns nettbutikk for tjenester, uavhengig av om de eier en Citroën eller ikke. Det er imidlertid bare de som eier en Citroën, som kan kjøpe nettbaserte tjenester.


Jeg har fått ny e-postadresse. Hvordan endrer jeg den i kontoen min i Citroëns nettbutikk for tjenester?
Du kan endre e-postadresse i kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester ved å gå til Min konto > Mine personopplysninger.

Den nye e-postadressen endres automatisk i MyCitroën-kontoen din også.


Jeg har glemt passordet til kontoen min i Citroëns nettbutikk for tjenester. Hva skal jeg gjøre?
Klikk på Glemt passord på startsiden i Citroëns nettbutikk for tjenester. Fyll ut e-postadressen som er knyttet til kontoen din, og klikk på OK.

Du mottar da en e-post med et nytt passord. Det nye passordet gjelder også for MyCitroën-kontoen din.


Hvorfor kan jeg ikke abonnere på alle nettbaserte tjenester?
Det er ikke alle nettbaserte tjenester som leveres til alle modeller. Hvis du går til fanen HJEM i Citroëns nettbutikk for tjenester, vises automatisk tjenestene som kan leveres til bilen din. Du kan administrere dette under Tilgjengelige tjenester øverst til venstre på skjermen.


Hvordan abonnerer jeg på en nettbasert tjeneste?
Gå til Citroëns nettbutikk for tjenester hvis du vil abonnere på en nettbasert tjeneste. Du må opprette en konto og legge til bilen ved å oppgi bilens understellsnummer. Klikk på HJEM og så på Oppdag for tjenesten du ønsker, og klikk deretter på Legg i handlevogn. Godta de generelle salgsvilkårene, og klikk på Fortsett. Legg inn fakturaadresse og personopplysningene dine, og klikk på Fortsett. Fyll ut skjemaet for trygg betaling, og klikk på OK. Du mottar en bestillingsbekreftelse på e-post innen kort tid.


Hvordan endrer jeg telefonnummeret for Teleservice?
Du kan endre telefonnummeret i kontoen din. Når du endrer telefonnummeret her, endres det også i kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester (hvis du har konto der).


Hvordan vet jeg hvilket telefonnummer som brukes til å kontakte meg i forbindelse med Teleservice?
Telefonnummeret som brukes, er det nummeret du har oppgitt i MyCitroën-appen / kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester. Hvis du endrer telefonnummeret ditt på en av disse plattformene, blir det automatisk oppdatert på den andre plattformen.


Hvordan vet jeg om Citroën Teleservice-avtalen fremdeles er aktiv?
Hvis du logger deg på Citroëns nettbutikk for tjenester, ser du alle aktive abonnementer du har på nettbaserte tjenester.


Hvordan abonnerer jeg på Citroën Teleservice?
Citroën Teleservice leveres foreløpig bare til modeller som er utstyrt med Citroën Connect Box (nødanrop og veihjelp). Hvis du vil aktivere Citroën Teleservice, må du logge deg på Citroëns nettbutikk for tjenester, opprette et abonnement og godta vilkårene for tjenestene. Aktivering gjøres automatisk over nettet innen 7 dager etter at du opprettet abonnementet. Det anbefales at du bruker bilen regelmessig i minst tre dager i et område med mobildekning.


Hvor finner jeg vilkårene for Teleservice?
Du finner vilkårene i kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester når du har logget deg på.


Er det mulig å motta informasjon fra bilen min via Citroëns nettbutikk for tjenester?
Nei, Citroëns nettbutikk for tjenester kan ikke vise informasjon fra bilen din. Du finner alle opplysninger om bilen din i MyCitroën-kontoen din.


Hvordan avslutter jeg et abonnement på en nettbasert tjeneste?
Hvis du vil avslutte en avtale på en nettbasert tjeneste, må du kontakte Citroëns kundetelefon eller bruke kontaktskjemaet. Du finner all nødvendig informasjon i Citroëns nettbutikk for tjenester, nederst på siden under Kontakt oss.


Hvor kan jeg endre personopplysningene mine i kontoen min i nettbutikken for tjenester?
-Logg deg på kontoen din i Citroëns nettbutikk for tjenester. Gå til Min konto > Mine personopplysninger og klikk på blyantsymbolet for å endre.

Eventuelle endringer overføres til MyCitroën-appen. 


Må jeg vente til jeg har fått bilen min før jeg kan opprette en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester?
Ja, vi anbefaler at du venter minst to dager etter at du har fått bilen før du oppretter en konto i Citroëns nettbutikk for tjenester. Grunnen er at du trenger bilens understellsnummer for å kunne legge til bilen i kontoen din.


Hvorfor må jeg oppgi telefonnummeret mitt på nytt i Citroëns nettbutikk for tjenester når jeg vil abonnere på Teleservice?

Telefonnummeret er nødvendig for at du skal kunne bruke tjenesten. Du trenger bare oppgi det på nytt når du oppretter et abonnement på Teleservice.


Hvorfor ser jeg en Teleservice-avtale for bilen min i Citroëns nettbutikk for tjenester når jeg ikke har tegnet abonnement?
Hvis det er opprettet en Teleservice-avtale for bilen, vises den i informasjonen som er knyttet til bilen din. Hvis du mener at dette abonnementet gjelder en tidligere eier og ønsker å endre dette, må du kontakte kundeservice på telefon eller ved hjelp av kontaktskjemaet. 


Hvorfor leveres ikke det treårige abonnementet på tjenesten Faresoner/fotobokser til bilen min?
Denne tjenesten leveres i Connected Navigation Pack og du vil kunne se om bilen din er kompatibel med tjenesten i nettbutikken https://services-store.citroen.no/

 

 

CITROËN NAVIGASJON

Hvilken funksjoner har Citroën Navigation, og hvilke TomTom tjenester leveres i pakken Connected Navigation Pack?

 

Siste generasjonen av navigasjonssystemet som sitter i Citroën modeller, har følgende funksjoner:

·  En kapasitiv berøringsskjerm: mer følsom og raskere, den lover flyt og lysstyrke som kan sammenlignes med skjermene på siste generasjons smarttelefoner.

·  TomTom 3D-kart. Fire oppdateringer per år av TomTom-kart blir tilbudt deg gratis, online, fra Citroën-applikasjonen din.

·  Stemmegjenkjenning for å kontrollere hovedfunksjonene i systemet (navigasjon, media, komfort ombord osv.).

·  TomTom-tjenestene som er inkludert i Connected Navigation Pack, inkludert Fotoboks-varsler, forutsatt at kjøretøyet ditt er kjøpt i et marked hvor dette tilbys og at kjøretøyet er utstyrt med Navigation (Tyskland, Belgia, Spania, Frankrike, Italia, Luxembourg, Nederland, Polen, Portugal, Storbritannia, Sveits, Finland, Norge, Sverige, Danmark, Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Kroatia, Hellas, Irland).

Detaljer om dekning av TomTom-tjenestene som er inkludert i Connected Navigation Pack, tilgjengelig i vilkårene og betingelsene for tjenesten.
Hvis bilen din er utstyrt med både den integrerte Citroën Navigation og Citroën Connect Box (SOS-knapp til stede/BTA), er tilkoblingen til de tilkoblede tjenestene automatisk og uten ekstra kostnad. Det er faktisk SIM-kortet som er tilstede i kjøretøyet som tillater datautveksling via internett.
Hvis Citroën Connect Box-utstyr ikke er tilstede i kjøretøyet ditt, blir internettforbindelsen gjort via smarttelefonen. Dette krever først paring av telefonen.

 

Hvordan aktivere Connected Navigation Pack inkl. fotoboksvarsler?

 

For aktivering av tjenestene, gå til Nettjenester og logg inn med din din brukerkonto. I tilfelle du ikke har opprettet en konto før, kan du åpne kontoen din i butikken. Aktiver pakken "Connected Navigation Pack"
Etter aktivering: TomTom Traffic-logoen vises nederst til høyre på NAVIGATION-siden på berøringsskjermen, dette betyr at de tilkoblede navigasjonstjenestene er aktivert og tilgjengelig.

 

Det er nødvendig å vente i minst 2 minutter etter at du har startet bilen og være i et område som er dekket av teleoperatøren for at denne logoen skal vises.

 

Hvis TomTom Traffic-logoen ikke er synlig på skjermen, er det nødvendig å bruke instruksjonene som er presentert i aktiveringsarkene nedenfor.

 

Hvordan kontrollere aktiveringen for biler med SOS-nødknappen.
LINK TIL AKTIVERINGSBLAD Nr. 1

 

Hvordan kontrollere aktiveringen for biler som IKKE har SOS-nødknappen
LINK TIL AKTIVERINGSBLAD Nr. 2

 

Om dette ikke skulle hjelpe, kontakt Kundeservice.

 

Hvordan konfigurere tjenestene til Connected Navigation Pack inkl. fotoboksvarsler i bilen min?

Bilen din er utstyrt med pakken "Connected Navigation Pack". Hovedinnstillingene som gjør at du får mest mulig ut av disse tjenestene er beskrevet nedenfor:

·  Visning av tjenester på kartet

·  Drivstoffinnstillinger

·  Konfigurasjon og erklæring av faresoner/fotoboksvarsling

·  Kartvisning i 2D / 3D

Visning av en eller flere tjenester på kartet.
Med Connected Navigation Pack kan du vise trafikk, faresoner/fotoboksvarsler, bensinstasjoner / offentlige ladestasjoner, parkeringsplasser og værmeldinger direkte i bilens touchskjerm. For å gjøre dette, trykk på "Navigering" -knappen og deretter på "Hurtigmeny" -ikonet nederst til høyre på skjermen. BILDE 1
Velg de ønskede tjenestene. BILDE 2


Drivstoffinnstillinger
Med Connected Navigation og dets tjenester kan du vise bensinstasjoner og drivstoffpriser på skjermen. Visning er kun tillatt i 2D-modus.
For å gjøre dette, trykk på "Navigering" -knappen og deretter på "Hurtigmeny" -ikonet nederst til høyre på skjermen. BILDE 3
Trykk på "POI på kart". BILDE 4
Skjermen nedenfor vises. Finn og velg alternativet "Servicestasjon" fra rullegardinlisten. Klikk på det blå bensinstasjonsikonet. BILDE 5
Trykk på innstillingsfanen. BILDE 6
Velg drivstoff som tilsvarer bilen din i listen som vises, og bekreft ved å trykke OK. BILDE 7


Konfigurasjon og erklæring av faresoner/fotoboksvarsler

·  For å konfigurere det hørbare varselet:

Trykk på "Navigering" -knappen, og trykk deretter på "MENY", og trykk deretter på "Innstillinger" og "Varsler". Bytt "Varselsfaresoner" til "På" og trykk på trekanten. Merk av i boksen "Spill av et hørbart varsel".
Lydnivået til faresonen varsler alarmen er den samme som i veiledningsinstruksjonene til det tilkoblede navigasjonssystemet, den kan ikke differensieres. Dette volumet skal stilles inn i lydinnstillingene for hver profil (talemeny). Du kan imidlertid beholde et hørbart varsel for faresonevarsler og deaktivere veiledningsinstruksjonene i innstillingene til det tilkoblede navigasjonssystemet.

 

·  Å erklære faresone:

Bare klikk på trekanten øverst til venstre på skjermen til den tilkoblede navigasjonen og bekreft tilstedeværelsen av en faresone. BILDE 8
En melding bekrefter at erklæringen er tatt i betraktning. Hver gang du erklærer * en maksimal autorisert hastighet, vil du sende et varsel til TomTom. Hvis flere brukere sender samme varsel til samme sone, vil TomTom validere det ved å signalisere denne nye faresonen til alle brukere i samfunnet.
* Bare hastighet kan rapporteres.
Hvis trekanten ikke vises, trykk på "Navigering" -knappen og trykk deretter på "MENY", og trykk deretter på "Innstillinger" og "Kart". Merk av i boksen "Autoriser erklæring om faresone".


2D / 3D-kartvisning
Representasjonen av kartografien kan forbedres takket være en 3D-modellering av bygningene med en fotorealistisk visning av de viktigste monumentene, for de store europeiske byene og en hensyntagen til høyden for å representere dalene, åsene og fjellene.
Slik aktiverer du 3D-visningsmodus:
Trykk på "Navigering" -knappen, deretter "Innstillinger" og "Utseende". Velg deretter alternativet "Perspektiv", og aktiver deretter 3D-visualisering av land og bygninger ved å velge "PÅ".
Bekreft ved å trykke OK. BILDE 9
Slik aktiverer du 2D-visningsmodus:
Trykk på "Navigering" -knappen, deretter "Innstillinger" og "Utseende". Velg deretter alternativet "Nord eller kjøretøyorientert".
Bekreft ved å trykke OK.

 

Hva gjør jeg hvis det tilkoblede navigasjonssystemet ikke lenger viser faresonevarsler, trafikkinfo, drivstoffpriser, vær og parkeringsinformasjon?

Det første trinnet er å kontrollere at bilen din har en aktiv kontrakt.

For å gjøre dette, logg inn på kontoen din på Citroën Services Store, og klikk deretter på ‘mine tjenester’.

 

·  Hvis kontrakten din er kansellert for mislighold av betaling, inviterer vi deg til å prøve igjen å abonnere direkte på Citroën Services Store. MERKNAD: Virtuelle bankkort godtas ikke.

·  Hvis kontrakten din er utløpt, inviterer vi deg til å fornye kontrakten på Citroën Services Store.

·  Hvis kontrakten din er aktiv, inviterer vi deg til å sjekke aktivering av Connected Navigation og Danger Zone Alerts i bilen din. Et veiledningsark er tilgjengelig her. LINK TIL FAQ OM NAVCO-AKTIVERING (Spørsmål nr. 2)

 

Kan jeg få tilgang til Connected Navigation Pack for kjøretøyet mitt?

Connected Navigation Pack er kun tilgjengelig for biler produsert etter 12/2020 og utstyrt med Citroën navigasjonssystem:

Gå til https://services-store.citroen.no/. Hvis kjøretøyet ditt er kvalifisert, kan du aktivere tjenesten i bilen din.
Den detaljerte landsdekningen for denne tjenesten er tilgjengelig i de generelle tjenestevilkårene (Link).