Vi bruker informasjonskapsler/cookies fordi vi vil gjøre våre nettsider brukervennlig og hele tiden forbedre de. Hvis du vil fortsette å bruke nettsiden, godtar du dermed bruk av informasjonskapsler/cookies.

Om våre informasjonskapsler

[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:NB] [cle1: SECONDES Lang:NB]
C5Aircross-hybrid

Nye Citroën C5 Aircross SUV Hybrid Concept

CITROËNS FØRSTE LADBARE HYBRID

«SUV» står for SUVeren komfort

Den nye C5 Aircross SUV Hybrid Concept peker fram mot den ladbare hybridversjonen av den nye C5 Aircross SUV, som skal lanseres i 2020. I tillegg til å være Citroëns første ladbare hybrid utgjør den også første trinn i merkets «Low Emission Vehicle»-offensiv, som går ut på å lansere en ny lavutslippsbil hvert år fra og med 2020. Den nye C5 Aircross SUV Hybrid Concept er en allsidig bil som passer for dem som ønsker seg to biler i ett: Den har både en helelektrisk nullutslippsmodus for daglig kjøring i byen og mulighet til å koble inn forbrenningsmotoren på lengre turer.

Den nye C5 Aircross SUV Hybrid Concept bygger på det siste nye innen hybridteknologi. Muligheten til å kjøre støyfritt i nullutslippsmodus gir en ny dimensjon til Citroën Advanced Comfort®-programmet. Samtidig sikrer kombinasjonen elektromotor og forbrenningsmotor, begge koblet til den elektroniske EAT8-automatgirkassen, økt mobilitet og rekkevidde.

SE DEN PÅ VIDEO!

Mobilite_18.045.001_597X550

STRESSFRI OG EFFEKTIV KJØRING MED STOR REKKEVIDDE

Men den nye C5 Aircross SUV Hybrid Concept kan du kjøre helelektrisk og skjermes fra støyen på utsiden. Omverdenens kav og mas stenges ute, og passasjerer og fører omsluttes av en boble av ro og trygghet.

Bilen er tilpasset de fleste kjørebehov. Du kan kjøre inntil 50 km i den helelektriske nullutslippsmodusen (ZEV, eller Zero Emission Vehicle). Rekkevidden i elektrisk modus vil for de fleste være nok til daglig kjøring, og det samme gjelder hastigheten, som kan komme opp i 135 km/t. Du får dermed det beste fra to verdener: Tilstrekkelig rekkevidde for daglig kjøring og en forbrenningsmotor som kan ta over når du skal tilbakelegge større avstander.

Den nye C5 Aircross SUV Hybrid Concept er utstyrt med PureTech 180-forbrenningsmotor (Euro 6.3) og en elektromotor på 80 kW. Disse er kombinert med en ny og forbedret elektrisk EAT8-automatgirkasse med blant annet optimerte girskift og en ny bremsemodus som gjør det mulig å senke farten uten å bruke bremsepedalen.

BRUKERVENNLIGE LØSNINGER

Vekslingen mellom elektromotor og forbrenningsmotor skjer automatisk, men du kan også velge mellom kjøremodusene ZEV, Hybrid og Sport selv, via en hendig bryter i midtkonsollen.

Den nye C5 Aircross SUV Hybrid Concept har et intuitivt brukergrensesnitt med et oversiktlig digitalt instrumentpanel (effektmåler, batteri- og drivstoffnivåmåler, rekkevidde i batteri- og bensinmodus samt strømflytdiagram og dessuten resterende ladetid, rekkevidde og aktuell rekuperasjonsgrad når batteriet står på lading). På den kapasitive berøringsskjermen på åtte tommer finner du egne sider med informasjon om hybridfunksjonen (diagram som viser energiflyten, forbruksstatistikk, tips om miljøvennlig kjøring osv.). I navigasjonssystemet 3D Citroën Connect Nav finner du dessuten en del spesialfunksjoner, deriblant en oversikt over steder der du kan lade bilen. Fra MyCitroën-appen kan du programmere at ladingen skal starte på et senere tidspunkt, starte og stoppe ladingen og sjekke batteriets ladenivå.

Ladetiden er optimert for lading over natten i en vanlig stikkontakt eller på to timer i en 32 A Wall box-kontakt (tilgjengelig for kjøp eller leie). Bilen er enkel å lade takket være en ny og forbedret ladekontakt og ladekabler som er lettere å håndtere.
IHM_18.045.004_597X500
Annonciateur_18.045.003_597X500

STØRRE UTVALG AV LAVUTSLIPPSBILER

Citroën vil gjøre sitt for overgangen til nye energiformer og utvider derfor sitt utvalg av lavutslippsbiler. Merket har allerede i dag, med E-Berlingo, C-Zero og E-Mehari, et elbilutvalg som dekker behovene til flere konkrete kundegrupper.

Den nye C5 Aircross SUV Hybrid Concept innvarsler imidlertid en utvidelse av Citroëns modellutvalg, som fra 2020 i tillegg til de nevnte elbilene og biler med økonomiske forbrenningsmotorer også vil omfatte flere nye helelektriske biler og ladbare hybrider. Den ladbare hybridutgaven av den nye C5 Aircross SUV, som kommer på markedet i 2020, blir Citroëns første ladbare hybrid, men innen 2323 skal Citroëns modellutvalg være 80 prosent elektrisk, før dette tallet når 100 prosent i 2025. Fra og med den fremtidige C5 Aircross SUV, vil alle nye modeller fra Citroën ha mulighet for elektrisk drift.
Top